Image Slider

Saç Bakım Rutinim Evde Lip Balm Yapımı Bacak Bakımı

15 Mart 2016

Batık Problemi ve Çözümü

Bugün size en büyük problemim olan epilasyon sonrası batık sorunumdan ve yeni keşfettiğim batık oluşumunu engelleme ve daha önceden bu batıkların oluşturduğu ciltte kalıcı olan yara izleri ve lekeleri nasıl iyileştirmeye başladığımdan bahsedeceğim.

Öncelikle şunu söylemeliyim, lazer dışında tüm epilasyon yöntemlerini denedim. Ne yaptıysam sonuç değişmedi… Kıl köklerim çok güçlü ve sert, çok fazla kuru cilt yapısına sahip olduğumdan yeni çıkmaya, uzamaya çalışan tüyler içeride hapsoluyor ve batık meydana geliyor bende en yapılmayacak şeyi yapıp alıyorum bir iğne elime hepsiyle uğraşıyorum sonuç: kan revan içinde kalan bacaklarım ve sonrası yara bere…
Etek, şort bunlar benim için hayal… Yaz yaklaşınca deniz mevsimi geldiğinde kabuslarım başlıyor resmen nefret ediyorum bacaklarımdan.

Youtube da takip ettiğim birkaç bakım önerilerinde bulunan uzman kişilerin sayfalarında izlediğim bir yöntemi paylaşacağım sizinle.

1 çay bardağı toz şeker,
2 çay bardağı iyotsuz sofra tuzu, (Deniz tuzu kullanabilirsiniz)
1 çay bardağı sevdiğiniz vücut losyonu ( sıvı olması önerilir, katı olması diğer malzemelerin karışmasını güçleştiriyor)
Tüm malzemeyi bir kavanoza döküp iyice homojen bir karışım elde edene kadar karıştırın. Haftada 2 yada 3 kez Tekrar ediyorum.





Duşa girmeden önce küvet ya da duş kabininde kuru vücudunuza özellikle batık problemi yaşadığınız bölgelerde masaj ve dairesel hareketler ile bu karışım ile ovalayın. Elinize azar azar alın birden avuç dolusu malzemeyi sürmeye kalmayın dökülüyor ziyan etmeyin karışımınızı. Tuz ve sürtünmenin verdiği etki ile sorunlu bölgelerinizde biraz kızarıklık ve yanma hissedebilirsiniz lütfen paniklemeyin nihayetinde tuz yakar. Denize girdiğimizde bile tahriş olan bir bölge varsa vücudunuzda deniz suyu da yakar ama iyileştirici etkisi de vardır bilirsiniz. Dilerseniz daha güzel sonuç almak için karışımın sürülü bölgelerini elleriniz ile değil lif yardımı ile yapabilirsiniz. Bu yöntem ile batıkları açmış oluşacak batıkları önlemiş ve bacağınızda bulunan ölü deri kalıntılarından kurtulmuş oluyorsunuz. Probleminiz yok ise sadece pürüzsüz bakımlı bacaklar için haftada 1 kez bile uygulayabilirsiniz.

Ben duş ya da küvette rahat yapamadığımdan banyoda eski bir çarşafı yere serip rahat rahat işlemi uyguluyorum sizde yatak odanızda yada banyonuz geniş ise böyle yapabilirsiniz hem yorulmuyorsunuz ben duşta sıkılıyor daral geliyor o küçücük yerde böyle daha rahat hissediyorum.

Duş jeli ile köpükleyerek karışımı yıkadıktan sonra duştan çıkıyorum.

Şimdi vereceğim kürü ise bu peelingden bir gün sonra yapıyorum. Sebebi ise tuz ile yapılan işlem zaten yeterince cildi kurutuyor ertesi gün yada 2 gün sonra uyguladığım bir karışım daha var ki buda daha önceden benim sebep olduğum batık yaralarına iyi gelen leke oluşmuş bölgeleri iyileştiren bir karışım.

4 adet limon

1 yemek kaşığı karbonat  Not: Ben eczanede satılanlardan aldım daha etkili olması açısından birde diğer hazır paketler kimyasal içerdiğini duydum bu sebeple kaçındım.

2 adet Aspirin




4 Adet limonu sıkın ve 1 yemek kaşığı karbonat ile aspirini, eski bir spreyli kolonya şişesine yada gratisler de satılan seyahat boyu kitlerde var sprey şişeleri onlardan da alabilirsiniz. Dökün bütün malzemeleri, iyice çalkalayın ve yara ve lekeli bölgelere sıkın. Eliniz ile iyice yedirin ve 4-5 saat bekletin sonrasında sadece durulayın. Ben bu işlemi genellikle hafta sonları evde pijama giydiğim zamanlarda yapmaya çalışıyorum aksi halde limon biraz yapışma hissi uyandırıyor yani bu işlemi yapıp giyinip dışarı çıkmak pek doğru olmaz gibi geliyor.
Bu yöntem ciltte oluşan lekeleri açıyor soyulmasını sağlıyor. Bu işlemde sonra biraz kuruluk oluşturacaktır, dilerseniz hafif vücut losyonları sürebilirsiniz.
Bu yöntemlerin sizlere de faydası olması dileğiyle.

Hoşçakalın…





Hiç yorum yok: