Image Slider

Saç Bakım Rutinim Evde Lip Balm Yapımı Bacak Bakımı

10 Mart 2016

Ev Yapımı Lip Balm

Merhaba, Bir çok blogger arkadaşım vazelinden lip balm yapılış deneyimlerini bizler ile paylaşmış.Bu uygulamayı yada geri dönüşümü demek daha uygun çünkü, az kalan ruj yada taze meyvelerden yapılmış lip balm yani dudak kremini bende yaptım. Bir çok kişi kaşıkta eritme işlemi ile yapmış ben ise daha büyük düşünüp fazla miktar elde etmek istediğim için ve tenime uygun olmayan ama lip balm olacak bir çok rujumun olduğunu düşünerek mikrodalga en kısık devirde 1 dk eritme işlemi uyguladım.

Kullandığım Malzemeler;

- Vazelin Baby ( Daha hoş kokusu olduğundan ve daha hassas üretildiğinden)

- Hiç kullanmadığım iki adet şeftali tonu ruj ( farklı markalardan )

- Gratis yada Watsons mağazalarında satılan seyehat kitlerinden edindim. Siz isterseniz minik reçel kavanozlarına da yapabilir veya eski biten lip glos şişelerinize dökebilirsiniz ama bunun için çok ince uçlu huni edinmeniz gerekebilir aksi halde doldurmak epey zor olacak ve hatta karışımınız ziyan olabilir.








Yapımı;

Öncelikle elimdeki seyahat kiti ölçüsünde bir tatlı kaşığına denk geldiğini düşündüğüm vazelini minik cam kasedeye aktardım ve ardından rujumun ucundan 2 cm uzunluğunda bir parça kesip cam kasemde bulunan vazelinin ortasında içine gömdüm.






Daha sonra mikro dalgamı 1 dk süresine alıp en düşük ısı derecesinde yani buj çözdürme devrinde( Herkesin makinası farklılık gösterebilir) eritmeye başladım.
1 dk dolmadan kapağını açıp durumuna bakmanızı tavsiye ederim çünkü karışımın kaynama noktasına gelmediğinden emin olmalısınız.Ben bir kibrit çöpü ile baktım ama siz  kürdan ile de yoğunluğunu kontrol edebilirsiniz. Eğer akıcı kıvama yani sulu bir hale gelmişse işlem tamam demektir. Artık istediğiniz kullanım kabına döküp buzdolabında 1-2 saat dondurduktan sonra, ister fırçanız ile isterseniz parmaklarınızı kullanarak lip balmınızı kullanabilirsiniz.

Deneyimlerinizi bana mesaj olarak atmanızı isterim ve sormak istediklerinizi yanıtlayabilirim.



Hoşçakalın ...









Hiç yorum yok: